Naujiena

Skaitmeniniai sprendimai sveikatos priežiūroje: dirbtinio intelekto ir elektroninių sutikimų diegimas Alytaus regiono įstaigose

2024 11 13

Skaitmeniniai sprendimai sveikatos priežiūroje: dirbtinio intelekto ir elektroninių sutikimų diegimas Alytaus regiono įstaigose

Pradedamas įgyvendinti Dirbtinio intelekto ir elektroninių sutikimų skaitmeninių sprendimų diegimo Alytaus regiono sveikatos priežiūros įstaigose projektas

 Alytaus miesto savivaldybė kartu VšĮ Alytaus poliklinika, VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centru, Alytaus rajono savivaldybe pradeda įgyvendinti Dirbtinio intelekto ir elektroninių sutikimų skaitmeninių sprendimų diegimo Alytaus regiono sveikatos priežiūros įstaigose projektą Nr. 02-111-P-0008, finansuojamą pagal 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Ekonomikos ir inovacijų ministerijos valstybės skaitmeninimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-002-01-07-08 „Kurti technologinius sprendimus ir įrankius, leidžiančius saugiai ir patogiai naudotis paslaugomis“ veiklą „Viešųjų institucijų teikiamų elektroninių paslaugų brandos lygio kėlimas“, 2021‒2027 metų Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų ir (arba) Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Projektu sprendžiama problema. VšĮ Alytaus poliklinika ir VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centras savo veikloje aptarnauja Alytaus miesto ir Alytaus rajono gyventojus. Alytaus miesto gyventojų skaičius 2023 m. pradžioje siekė 51 948 gyventojus, rajono – 25 513. Bendras gyventojų skaičius 2023 m. siekė 77 461. Pačiose įstaigose dirbančio personalo skaičius labai nežymiai, bet mažėja – VšĮ Alytaus poliklinikoje (nuo 301 (2021 m.) iki 278 (2023 m.), VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centre nuo 143 (2021 m.) iki 127 (2022 m.).

Labai svarbu pastebėti, kad kiekvienais metais auga pačių paslaugų poreikis ir skaičiai: vien VšĮ Alytaus poliklinikoje apsilankymų pas gydytojus skaičius pakilo nuo 16 635 (2020 m.) iki 20 332 (2021 m.), t.y. daugiau kaip 26 proc. Dar labiau išaugo poliklinikoje atliktų tyrimų skaičius – jis padidėjo nuo 191 577 (2020 m.) iki 279 420 (2021 m.), t. y. beveik 46 proc. Visa tai rodo labai aiškią tendenciją – augančius paslaugų poreikius ir mažėjančius aptarnaujančių gydytojų ir personalo skaičius. Visa tai susiję su sveikatos priežiūros įstaigų darbo našumo ir efektyvumo didinimu.

Taip pat egzistuoja ir popierinių įrašų (pacientų sutikimai), dokumentų valdymo,  abiejų įstaigų administravimo, konsultacinių paslaugų ir informavimo problemų.
Projektas išsprendžią vieną iš pagrindinių – didelio popierinių įrašų pertekliaus – problemą. Popieriniai įrašai užima daug vietos ir reikalauja daug jų organizavimo ir saugojimo pastangų.

Kitas svarbus aspektas yra informacijos prieinamumas ir patogumas. Darbuotojai praleidžia daug laiko ieškodami ir peržiūrėdami popierinius įrašus. Tokiu būdu mažėja laikas, skiriamas patiems pacientams. Popieriniai įrašai nėra visiškai apsaugoti nuo neautorizuotos prieigos, nėra duomenų saugojimo atsarginėse kopijose galimybių. Didėjantis informacinių paslaugų poreikis ir mažėjantis administracinis personalas įtakoja paslaugų teikimo greitį bei laiką.  

Projekto tikslas – sukurti inovatyvias skaitmenines priemones, leidžiančias efektyviau aptarnauti klientus VšĮ Alytaus poliklinikoje, VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centre. Bus diegiamas įrašų skaitmenizavimas (elektroniniai klientų sutikimai), siekiant pagerinti darbo procesus, padidinti informacijos prieinamumą ir efektyvumą, sumažinti popierinių dokumentų kiekį. Taip pat bus kuriamas dirbtinio intelekto pagrindu veikiantis konsultantas (angl. chatbot), galintis atsakyti į dažniausiai klientų užduodamus klausimus ir nukreipiantis klientus pas atitinkamus specialistus.

Projekto tikslinė grupė: viešojo sektoriaus organizacijos, kurių paslaugų teikimo procesai bus skaitmeninami; Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos gyventojai ir verslo subjektai, kurie naudojasi Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus institucijų teikiamomis elektroninėmis paslaugomis; pažeidžiamos grupės (įskaitant senyvo amžiaus asmenis), valstybės tarnautojai, kurie naudojasi Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus institucijų teikiamomis elektroninėmis paslaugomis.

Projektas apims šias pagrindines veiklos rūšis:

1. Elektroninių klientų sutikimų formų parengimas ir integravimas su sveikatos priežiūros įstaigos informacinėmis sistemomis (toliau – SPĮ IS). Tai leis sumažinti popierinių dokumentų kiekį poliklinikoje, pirminiame sveikatos priežiūros centre bei pagerinti informacijos apie pacientus prieinamumą tarp skirtingų skyrių, padalinių. Kadangi formos bus integruotos su SPĮ IS, tai leis efektyviai tvarkyti ir saugoti informaciją.

2. Dirbtinio intelekto pagrindu veikiančio pokalbių konsultanto (angl. chatbot) sukūrimas, galintis atsakyti į dažniausiai klientų užduodamus klausimus bei nukreipti klientus pas reikiamus specialistus pagal juos dominančią informaciją. Toks sprendimas palengvins pirminį klientų kontaktą su įstaiga bei padės efektyviau valdyti informacijos srautus bei teikti kokybiškesnę paslaugą.

Šios skaitmeninės priemonės leis sumažinti administracinę naštą ir perteklinius popierinius dokumentus, padidins informacijos prieinamumą bei pagerins pacientų aptarnavimo kokybę. Skaitmenizavimo sprendimai, kaip šis planuojamas įgyvendinti projektas Alytaus poliklinikoje, Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centre, gali būti pritaikomi ir kitoms sveikatos priežiūros organizacijoms, siekiant optimizuoti darbo procesus, padidinti informacijos prieinamumą, efektyvumą ir sumažinti administracinę naštą. Tai suteikia galimybę padaryti teigiamą poveikį sveikatos priežiūros sektoriui ir paslaugų teikimo kokybei ne tik Alytaus mieste, rajone, bet ir visoje Lietuvoje.

Diegiant skaitmenines paslaugas, VšĮ Alytaus poliklinika, VšĮ Alytaus rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centras viešųjų paslaugų naudą patirs daugiau kaip 77 461 Alytaus miesto ir rajono gyventojų. Nauda gyventojams pasireikš dėl efektyvesnio sveikatos priežiūros procesų valdymo iki geresnės aptarnavimo patirties.

Projekto rezultatai: projektu siekiama 9 500,00 naujų ir patobulintų viešųjų skaitmeninių paslaugų, produktų ir procesų naudotojų per metus.

Bendra projekto vertė 249 423,82 Eur, iš jų Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos iki 206 135,40 Eur bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos iki 43 288,42 Eur. Taip pat numatoma vidutinė metinė bendra 6 100,00 Eur lėšų suma sukurtiems skaitmeniniams sprendiniams palaikyti.

Projekto veiklos vykdymo pabaiga – 2026-04-30.

Informacija atnaujinta 2024-11-13 11:26